Minggu, 08 November 2015

Adakah Anda Berisiko daripada Hip Flexor Kecederaan?

Adakah Anda Berisiko daripada Hip Flexor Kecederaan?

The flexor pinggul adalah kumpulan otot yang merangkumi banyak otot yang lebih kecil di hadapan badan anda di rantau pinggul anda. Ini adalah otot yang paling penting untuk mengangkat kaki, yang kita lakukan untuk pelbagai aktiviti bersama. Ia adalah penting untuk mengetahui apa yang berlaku secara dalaman apabila anda mendapat kecederaan flexor pinggul. Artikel ini akan mengenal pasti cara yang paling biasa untuk mencederakan kumpulan otot ini dan apakah langkah-langkah yang seterusnya perlu.

Punca Hip Flexor Kecederaan

Pada hari-hari aktiviti, kebanyakan tindakan tidak akan datang dekat dengan merosakkan otot teruk, bagaimanapun, dalam apa-apa aktiviti sukan sentiasa ada risiko. Jenis yang paling biasa kecederaan bukan dari trauma tumpul, tetapi lebih kepada regangan berlebihan otot, tarik flexor pinggul dalam erti kata lain. Tarik A boleh berlaku dalam beberapa cara, berlari, melompat, shuffling, dan mana-mana sukan letupan lain. Sukan moden amat cepat, yang mendorong atlet untuk menjadi lebih cepat setiap masa, dan apabila anda cuba untuk pergi hanya sedikit yang sedikit lebih cepat, bahawa perluasan sedikit tambahan kaki boleh menyebabkan kecederaan flexor pinggul. Apabila anda menarik otot anda sebenarnya mewujudkan air mata separa dalam otot yang cedera. Ini jelas mengurangkan fungsi otot dan menjelaskan mengapa anda sering tidak dapat berjalan dengan selesa apabila cedera, dan dalam beberapa kes, anda tidak boleh berjalan dengan betul sama sekali.

Jenis yang lain kecederaan yang anda boleh membangunkan satu kecederaan berlebihan, yang pada peringkat kemudian disebut sebagai tendonitis flexor pinggul, yang merupakan kecederaan yang menyebabkan tendon dilampirkan untuk mendapatkan radang dan menyebabkan kesakitan. Kecederaan ini secara khusus menimpa atlet yang melakukan jumlah berlebihan pergerakan berulang-ulang semasa latihan, biasanya penari atau pemain bola sepak.

Penyembuhan Kecederaan anda

Mengalami kecederaan tidak pernah menyeronokkan, apa yang lebih kurang menyeronokkan sedang menunggu untuk kecederaan yang menyembuhkan, itulah sebabnya ia adalah satu matlamat yang sama untuk menyembuhkan kecederaan yang secepat mungkin untuk kembali bermain! Dalam usaha untuk berbuat demikian adalah amat penting bahawa anda mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana untuk menyembuhkan kecederaan dengan betul.

Pada mulanya anda perlu memberi tumpuan kepada pemulihan mengikuti jalan yang betul anda akan memastikan bahawa anda tidak akan memburukkan lagi kecederaan flexor pinggul anda apa-apa yang lebih penting lagi bahawa pembedahan mungkin diperlukan. Selepas peringkat awal belajar bagaimana untuk mempercepatkan penyembuhan dan mengurangkan tisu parut dan lain-lain kesan sampingan yang tidak diingini daripada proses pemulihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar