Minggu, 08 November 2015

Teh Hijau dan Meningkatkan Kesihatan

Teh Hijau dan Meningkatkan Kesihatan

Teh hijau boleh melakukan beberapa perkara yang menakjubkan termasuk meningkatkan kesihatan. Nutrien ini telah memberi manfaat kepada umat manusia selama beribu-ribu tahun dan pertama kali ditemui di suatu tempat di sekitar China. Satu legenda tentang bagaimana teh hijau pertama kali ditemui adalah daripada berjalan kaki lelaki apabila dia membuat keputusan untuk merasai jus daun teh hijau dan dia menikmati apa yang dia merasai. Sudah tentu ia adalah masa yang lama dahulu bahawa ia adalah mustahil untuk mengetahui dengan tepat yang menemui nutrien ini.

Salah satu manfaat bahan ini adalah keupayaan untuk membantu dengan penyakit keradangan usus itu. Penyakit keradangan usus atau juga dikenali sebagai IBD adalah apabila usus menjadi semua bengkak dan radang dan seseorang boleh mengalami cirit-birit, sakit perut, sembelit dan pendarahan dalam usus. Teh hijau menghabiskan banyak masa di dalam saluran usus dan mempunyai antioksidan dan anti-radang. Oleh kerana fakta-fakta ini ia masuk akal bahawa nutrien ini boleh meningkatkan IBD dan pakar-pakar kesihatan ramai yang percaya teh hijau boleh membantu dengan IBD.

Lain-lain berita menjanjikan ialah secawan teh hijau mungkin boleh mencegah kanser. Sebagai contoh ia sangat menarik untuk mengetahui bahawa Jepun mempunyai kadar yang paling rendah kanser paru-paru di dunia lagi mempunyai kadar merokok yang tertinggi. Dalam satu kajian yang dilakukan pada tahun 1997 saintis lagi melakukan ujian EGCG yang merupakan antioksidan yang sangat kuat yang terdapat dalam minuman ini pada sel-sel yang mempunyai kanser pada tikus dan pada kulit manusia. Hasilnya adalah bahawa EGCG menyebabkan sel-sel kanser mati manakala tidak merosakkan sel-sel sihat. Saya juga hanya membaca sebuah buku yang berjudul "Anti-Kanser" dan pengarang yang tersebut teh hijau berkali-kali sebagai alat besar dan berkuasa untuk melawan kanser.

Minum cecair ini juga boleh membantu seseorang kehilangan beberapa pound tambahan mereka mungkin mahu menyingkirkan. Di Amerika Syarikat obesiti adalah masalah yang sangat serius dan apa yang lebih buruk adalah bahawa anak-anak mengalami penyakit ini pada kadar yang membimbangkan. Ini teh bahan boleh membantu seseorang yang mempunyai matlamat penurunan berat badan mereka dengan meningkatkan metabolisme. Metabolisme adalah proses di mana seseorang membakar kalori dalam bentuk tenaga. Adakah anda pernah benar-benar tertanya-tanya mengapa pakar-pakar kesihatan banyak lagi latihan sebagai bantuan penurunan berat badan? Biasanya tidak kerana apabila seseorang yang menjalankan mereka meningkatkan metabolisme mereka dengan itu mereka boleh membakar lemak yang mereka mahu untuk kehilangan.

Minum teh hijau adalah satu perkara yang sangat positif yang perlu dilakukan dan saya tidak nampak bagaimana seseorang itu boleh tidak menggalakkan kecuali anda perlu pergi entah dimana di mana tidak ada tandas seperti spacewalk di bulan. Walau bagaimanapun hanya berfikir, ia tidak akan lebih baik untuk mendapat manfaat daripada nutrien ini dengan hanya mengambil multi-vitamin setiap hari? Atau mungkin minum nutrien ini dan mengambil multi-vitamin dengan bahan ini daripada seseorang yang boleh mendapat dua kali ganda manfaat. Juga sebab saya membawa ini ialah kumpulan kami telah menemui satu produk yang bukan sahaja melakukan ini, tetapi kami sangat teruja mengenai nilai dan kualiti. Untuk mengetahui sebab mengapa kumpulan kami teruja dan mencadangkan satu jenis multi-vitamin klik pada www.increasemyhealth.net.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar