Minggu, 08 November 2015

Tips mudah pada Cara Mengurangkan Kolesterol Sememangnya

Tips mudah pada Cara Mengurangkan Kolesterol Sememangnya

Seluruh dunia menjadi lebih pantas dari hari ke hari, menyebabkan ramai untuk pergi untuk pilihan makanan segera. Ia juga menjadi lebih biasa bagi orang untuk mempunyai tahap kolesterol yang lebih tinggi daripada di masa lalu, dan ini adalah kebetulan. Terdapat godaan yang tidak terkira banyaknya yang mengelilingi setiap daripada kita sekarang, dan tidak semua orang cukup kuat untuk menentang donat kegemaran mereka dan burger keju, atau sedar kerosakan yang mereka lakukan untuk tubuh mereka.

Sebenarnya, terdapat sedikit salah dengan makan makanan ini, selama yang anda hanya makan mereka secara sederhana, tetapi lebih kerap daripada tidak orang mendapatkan rasa untuk mereka dan mendapati sukar untuk mengawal keinginan untuk lebih. "Ia tidak akan sakit untuk mempunyai hanya satu lebih" - adalah satu pemikiran yang mungkin berlaku di sekeliling dalam fikiran mereka apabila mereka tergoda, tetapi malangnya, bahawa salah satu bahagian lebih mungkin cukup untuk menyebabkan kesan yang tidak diingini jangka panjang, dan mula melemahkan yang keadaan kesihatan.

Bagi mereka yang waras di antara kamu yang mengambil berat tentang keadaan kesihatan anda sebelum gejala-gejala yang serius memulakan, di sini adalah beberapa soalan yang anda mungkin mahu menjawab!

Apakah kolesterol?

Jika orang mengambil masa untuk memahami apa kolesterol, mungkin mereka tidak akan tiba-tiba mendapati diri mereka dengan masalah kesihatan yang disebabkan dengan membenarkan kadar kolesterol mereka untuk menjadi tidak seimbang. Kolesterol adalah, sebenarnya, bukan lelaki yang buruk yang ramai orang menganggap. Ia adalah bahan lemak seperti mana badan bergantung kepada untuk pelbagai fungsi tubuh yang penting. Badan tidak boleh menghasilkan tahap yang mencukupi hormon jika kolesterol tidak hadir. Ia juga terdapat dalam pengeluaran badan vitamin D dan hempedu garam, dan memainkan peranan utama di dalam pembentukan sinaps dan penyelenggaraan di dalam otak.

Walau bagaimanapun, badan tidak perlu jumlah besar kolesterol dalam sistem untuk itu untuk memenuhi fungsinya. Ini adalah di mana masalah timbul, kerana jika seseorang berlaku untuk mempunyai terlalu banyak kolesterol kerana tidak sedang mengeluarkan cekap, maka arteri utama mereka kemudian boleh tersumbat yang membawa kepada risiko penyakit jantung koronari dan strok.

Bagaimana saya tahu jika paras kolesterol saya adalah terlalu tinggi?

Tidak ada cara untuk menentukan tahap kolesterol anda diri anda melainkan anda mempunyai monitor rumah kolesterol, atau pergi ke klinik perubatan untuk peperiksaan. Ujian darah diperlukan untuk menentukan tahap tinggi dan rendah lipoprotein ketumpatan anda.

Bolehkah anda beritahu saya bagaimana untuk mengurangkan kolesterol secara semulajadi?

Ada rawatan yang berbeza untuk kolesterol tinggi, jadi ia adalah bijak jika anda mempunyai sebarang sebab untuk mengesyaki masalah kolesterol, bahawa pengamal perubatan membantu anda dalam menentukan kursus yang sesuai tindakan, dan juga sebab-sebab keadaan anda. Namun begitu, terdapat beberapa perkara yang anda boleh mula melakukan untuk membantu menurunkan paras kolesterol anda, dan juga jika tahap kolesterol anda tidak memerlukan perhatian, perubahan ini pasti akan meningkatkan kesihatan anda.

Senaman adalah sangat membantu dan mungkin suatu sumbangan yang besar kepada masalah anda jika gaya hidup anda telah terlalu aktif. Anda mungkin pernah mendengar banyak kali bahawa senaman adalah baik untuk anda, tetapi jika anda perlu sentiasa meletakkan ia di luar menggunakan 'I-jangan-mempunyai-the-masa' alasan klasik, kini adalah masa untuk membuat beberapa keutamaan yang besar dengan anda kehidupan. Bersenam bagaimanapun, tidak perlu berat. Badan anda hanya memerlukan sekurang-kurangnya setengah jam aktiviti aerobik, 4 kali seminggu. Banyak kajian telah menunjukkan senaman untuk meningkatkan HDL (baik) kolesterol dan rendah LDL (buruk) kolesterol sehingga 20%.

Dengan bersenam, anda juga akan mula menggunakan sehingga deposit lemak yang tersimpan di dalam badan anda dan memberi peredaran anda rangsangan yang diperlukan. Deposit ini lemak juga akan berubah menjadi bentuk yang boleh digunakan tenaga. Terdapat banyak latihan yang boleh menjadi sangat menyeronokkan, seperti berjoging, berbasikal, mendayung dan menari jadi mula sederhana pada mulanya, dan kemajuan secara beransur-ansur. Sendi anda akan menyukainya juga dan mula berfungsi dengan lebih baik, anda mula mengeluarkan toksin yang boleh terkumpul di dalam mereka.

Sudah tentu, bersenam tidak akan melakukan semuanya jika anda masih pergi makan apa sahaja yang anda mahu tanpa mengira kesan itu. Seperti yang dinyatakan, anda boleh makan makanan yang tinggi lemak kegemaran anda - tetapi hanya sangat sekali-sekala. Makanan yang penuh dengan lemak trans mesti dielakkan dan lemak tepu disimpan pada tahap minimum, kerana ini adalah makanan yang meningkatkan tahap kolesterol.

Ia juga disyorkan untuk makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran, dan mempunyai sudu setiap hari besar bran oat atau gentian kualiti yang sama. Makan makanan yang mengandungi lemak yang baik seperti ikan berminyak gelap seperti salmon dan ikan kembung yang mengimbangi kesan lemak jahat dalam diet anda.

Akhir sekali, cuba untuk hidup kehidupan yang bahagia walaupun ancaman tekanan. Tips mudah berikut mengenai cara untuk mengurangkan kolesterol secara semula jadi dan badan anda sudah tentu akan memberi ganjaran anda dengan kesihatan yang lebih baik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar