Minggu, 08 November 2015

The Pelbagai Kegunaan hem, Termasuk Hemp Shampoo

The Pelbagai Kegunaan hem, Termasuk Hemp Shampoo

Terdapat banyak manfaat bagi orang-orang yang menggunakan atau menggabungkan rami ke dalam gaya hidup mereka, termasuk dalam diet mereka, syampu dan pakaian. Lain-lain kegunaan biasa untuk hem adalah krim badan, makanan tambahan yang boleh dimakan, mentega untuk dimasukkan ke dalam makanan dan minuman antara banyak perkara lain. Ia menyediakan manfaat kesihatan apabila ia digunakan sebagai minyak hem mempunyai asid lemak dan asid amino yang bertindak untuk menggalakkan pemakanan yang seimbang dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Minyak hem didapati alternatif yang lebih baik kepada minyak yang terdapat di dalam benih dan kacang, kerana ia mengandungi jumlah yang lebih tinggi asid lemak perlu. Rami juga satu-satunya tumbuhan yang minyaknya kaya dengan Vitamin D. Oleh kerana badan tidak boleh membuat asid linoleik, dan ia terkandung dalam minyak rami, meminum makanan atau makanan tambahan dengan minyak hem di dalamnya akan meningkatkan kesihatan anda. Satu lagi faedah kesihatan yang dikaitkan dengan minyak hem adalah pengurangan kesan pembekuan darah, oleh itu meningkatkan tahap kolesterol anda. Asid lemak perlu hadir di dalamnya memberi manfaat kepada orang-orang yang mempunyai gangguan autoimun dan juga artritis. Ia juga dikatakan untuk meningkatkan masalah kulit seperti jerawat, ekzema dan psoriasis kerana ia melincirkan permukaan antara sel-sel dan juga boleh mencegah penuaan kulit pra-matang.

Asid lemak yang terdapat dalam minyak hem menjadikan ia bahan yang hebat untuk syampu dan sabun dengan omega-3 dan omega-6 sebatian. Menggunakan syampu yang mengandungi minyak rami akan menjadi setanding dengan menggunakan syampu, perapi dan rawatan minyak panas bersama-sama dalam satu formula. Minyak biji rami telah dikaji oleh syarikat-syarikat kosmetik dengan kesimpulan bahawa ia membolehkan seseorang untuk membangunkan lebih kuat, rambut lebih berdaya tahan. Syampu rami akan menguatkan rambut untuk membuat bersinar dan melantun bahawa anda hanya boleh melihat di televisyen. Tidak ada keperluan untuk meletakkan perapi pada rambut anda selepas menggunakan syampu hem kerana ia mungkin akan meninggalkan ia terlalu berminyak dan tidak terurus. Anda juga boleh menambahkan manfaat kepada rambut anda, serta seluruh badan anda, dengan mengambil makanan tambahan minyak biji rami.

Terdapat banyak produk yang terdapat mengandungi minyak biji rami, terutama syampu dan makanan tambahan nutrien. Ia boleh membantu jika anda melakukan kajian sebelum anda keluar dan membeli syampu hem, kerana masing-masing boleh mempunyai kepekatan yang berbeza minyak di dalamnya. Anda perlu membeli salah satu yang mempunyai kepekatan yang sesuai untuk jenis rambut anda yang unik dan keperluan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar