Minggu, 08 November 2015

Penjagaan kiropraktik Meningkatkan Kekebalan

Penjagaan kiropraktik Meningkatkan Kekebalan

Sistem saraf badan dan sistem imun terdawai keras dan diselaraskan untuk bekerja bersama-sama untuk mewujudkan tindak balas optimum untuk itu untuk menyesuaikan diri dan menyembuhkan sewajarnya. Disfungsi saraf kerana ketidaksejajaran tulang belakang yang memberi tekanan kepada badan dan menyebabkan perubahan tidak normal yang menyebabkan tindak balas imun yang tidak dilindungi secukupnya diselaraskan. Apa-apa perubahan Chiropractic telah dalam masa yang ditunjukkan untuk meningkatkan tindak balas yang selaras sistem saraf dan sistem imun. Oleh itu mencari tempat chiropractor yang betul adalah satu-satunya halangan kepada kehidupan yang sihat.

Sistem saraf autonomik adalah terdawai keras ke dalam organ-organ limfoid seperti limpa, timus, nodus limfa dan sum-sum tulang yang menghasilkan tindak balas imun badan. Bukti yang menunjukkan bahawa fungsi imun dikawal sebahagiannya oleh bahagian simpatetik sistem saraf autonomik. Oleh itu dengan syarat penjagaan kiropraktik seperti subluxation, yang merupakan salah jajaran tulang belakang yang menyebabkan mampatan dan kerengsaan laluan saraf yang menjejaskan sistem organ badan, kini boleh dijaga dengan ubat.

Subluxations adalah contoh tekanan saraf fizikal yang memberi kesan kawalan neuron. Menurut ramai chiropractor, keadaan tertekan itu membawa kepada langkah-langkah diubah fungsi imun dan meningkatkan pendedahan kepada pelbagai jenis penyakit. Penyakit radang berdasarkan dipengaruhi oleh kedua-dua saraf, endokrin dan sistem imun. Rangsangan saraf secara terbuka memberi kesan kepada pertumbuhan dan fungsi sel-sel radang. Penyelidik Chiropractic mendapati bahawa disfungsi di laluan ini memuncak dalam pembangunan pelbagai sindrom keradangan seperti artritis reumatoid dan sindrom tingkah laku seperti kemurungan. Lebih-lebih lagi sambutan neuro-endo-imun berfungsi ini memainkan peranan penting dalam keadaan imun dikompromi seperti jangkitan kronik dan juga kanser.

Kesihatan berdasarkan amalan kiropraktik seperti chiropractor di Slidell Louisiana, biasanya menganalisis tulang belakang untuk subluxations dan memberi pelarasan pembetulan untuk mengurangkan tekanan pada sistem saraf. Banyak chiropractor kerana berdasarkan di klinik kiropraktik Crossgates telah mendapat tahu bahawa apabila pelarasan torasik telah digunakan untuk kawasan yang subluxated, sel-sel darah putih mengira meningkat dengan ketara.

Seorang pengamal kiropraktik, Ronald Pero, disokong penyelidikan mengenai cara-cara sesuai yang paling saintifik untuk menganggarkan kecenderungan individu kepada pelbagai penyakit kronik telah dilancarkan. Ini chiropractor terkenal telah menjalankan sejumlah besar penyelidikan dalam bidang ini, termasuk lebih daripada 160 laporan yang diterbitkan di dalam jurnal-jurnal ulasan. Ia telah ditemui bahawa pelbagai enzim DNA-pembaikan boleh banyak mengubah selepas pendedahan kepada bahan kimia karsinogenik. Mereka mendapati bukti kukuh bahawa kecenderungan individu untuk kanser dapat ditentukan oleh enzim ini dan kekurangan mereka pasti menghadkan bukan sahaja jangka hayat anda, tetapi juga keupayaan anda untuk menentang kesan-kesan penyakit yang serius. The chiropractor sebahagian daripada kajian ini telah terpesona dengan hubungan ejen kanser-mendorong telah pada sistem endokrin. Sejak sistem saraf mengawal keseimbangan hormon, dia membuat kesimpulan bahawa sistem saraf mempunyai pengaruh yang kuat ke atas kelemahan seseorang kepada kanser. Beliau juga terletak sejumlah besar kesusasteraan menghubungkan pelbagai jenis kecederaan saraf tunjang dan kanser. Kecederaan ini membawa kepada kadar yang sangat tinggi limfoma dan leukemia limfa. Oleh itu penjagaan kiropraktik seperti Slidell LA Chiropractor boleh dianggap sebagai kaedah mengurangkan risiko kerosakan imun dan penyakit.

Pasukan Pero menjalankan kajian ke atas 107 individu yang telah menerima rawatan kiropraktik jangka panjang. Pesakit telah didapati mempunyai 200% lebih besar kecekapan imun berbanding orang yang tidak menerima rawatan chiropractor ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar