Minggu, 08 November 2015

Amazing Kegunaan Of Magnet Air

Amazing Kegunaan Of Magnet Air

Sejarah

Beberapa dekad yang lalu, saintis Rusia menghadapi masalah perindustrian utama. Apabila air mengalir melalui paip dandang atau jentera enjin, deposit mineral dari air mematuhi dinding paip. Dari masa ke masa, laluan itu menjadi sempit dan penghantaran air kepada jentera dikurangkan. Kecekapan, penggunaan bahan api dan kekuatan mekanikal mesin kemudiannya dikurangkan.

Semasa belajar masalah ini, saintis menyedari bahawa mineral tidak melekat pada sisi mereka paip dengan air yang bermagnet. Maka bermulalah pemagnetan air untuk kegunaan industri.

Penyelidik juga mendapati bahawa air boleh menjadi magnet dikenakan apabila ia disimpan di dalam hubungan dengan magnet kekal kekuatan yang betul untuk masa yang besar. Air bermagnet seperti ini boleh mempunyai kesan yang besar memberi manfaat kepada badan apabila dimakan secara tetap.

Apakah Magnet Air?

Terdapat tiga jenis air magnet: Kutub Utara (negatif) air, Kutub Selatan (positif) air, dan kedua-dua air tiang, masing-masing dengan pelbagai fungsi dan ciri-ciri penyembuhan. Bagi permohonan manusia, air tiang Utara boleh digunakan secara luaran seperti mencuci atau kulit luka disinfektan. Secara dalaman, North tiang air akan bertindak sebagai anti-bakteria, anti-virus, rawatan anti-parasit. Ia juga digunakan untuk menggalakkan pH badan lebih beralkali yang diperlukan untuk kesihatan yang baik. Kutub utara stabil, menenangkan dan sedates dan juga mengurangkan kesakitan, jangkitan dan keradangan. Kutub selatan, di sisi lain, adalah asid menghasilkan, melemahkan, biologi disorganizing dan boleh mempercepatkan pertumbuhan bakteria. Magnet dengan kutub Selatan hanya boleh digunakan di bawah jagaan pengamal yang terlatih jika pada semua.

Bagaimana Anda mempesona Air?

Medan magnet bumi secara semula jadi caj air di tasik, telaga, dan berjalan sungai. Walau bagaimanapun, air paip yang telah diluluskan melalui loji rawatan dan diangkut melalui paip air bandar bawah tanah akan kehilangan caj magnetnya. Merawat air dengan medan magnet akan memulihkan tenaga semula jadi dan keseimbangan.

Salah satu kaedah yang mudah adalah untuk meletakkan bekas air (atau cecair lain) di atas blok magnet yang kuat seramik (3000-4000 Guass). Ini akan mempesona air di dalam kira-kira 15-20 minit.

Kebaikan Air Magnetik untuk Kegunaan Manusia

* Meningkatkan pH alkali dalam badan

* Menggalakkan penyembuhan luka dan terbakar

* Mempunyai kesan terapeutik pada sistem penghadaman, saraf dan kencing

* Menyediakan kesan positif ke atas sistem saraf

* Membantu mengawal fungsi jantung dan membersihkan arteri tersumbat

* Bermanfaat untuk gout, penyakit buah pinggang dan juga menghapuskan batu karang

* Membantu melegakan asma

* Menerapkan tenaga ke dalam badan, mengawal bakteria, dan merangsang fungsi otak

Penggunaan komersil Air Magnet

Dalam aplikasi industri, kawalan air magnet skala penumpukan dalam paip, dandang dan menara penyejuk. Dalam industri pertanian, penggunaan air bermagnet meningkatkan kadar pertumbuhan tumbuhan kerana lebih banyak nutrien yang disediakan untuk sistem akar.

Air magnet digunakan pada hasil ternakan dalam kematian berkurangan dan kesihatan yang lebih baik dan daya hidup. Semasa di Politeknik Negeri California, Dr. Kronenberg sumbangan untuk pekerjaan itu perintis dalam bidang pertanian yang semula digunakan pengairan air semula bertenaga dengan rawatan magnet. Beliau mendapati bahawa magnet benar-benar mengubah nukleus air. Diet air bermagnet menjadikan lembu memberikan lebih banyak susu, ayam bertambah gemuk dan meletakkan lebih telur. Dan melon dan tanaman lain tumbuh lebih besar dan mempunyai hasil yang lebih baik dengan baja kurang.

Penggunaan magnet dalam Penyembuhan

Orang purba telah menggunakan air bermagnet tanpa memahami sepenuhnya mekanisme tindakannya. Sungai mengalir ke atas magnet semulajadi dalam samaran batu dan batu-batu menjadi magnet dan air mereka, apabila dimakan oleh orang-orang zaman itu, dengan syarat penawar ajaib dan tenaga.

Dalam dekad kebelakangan ini, terdapat kebangkitan dalam penggunaan magnet dalam penyembuhan pelbagai penyakit, terutamanya dalam mengawal kesakitan penyakit degeneratif kronik seperti arthritis. Sebagai contoh, dalam satu kajian baru-baru ini double-blind di Universiti Perubatan South Carolina, penyelidik melaporkan bahawa membersihkan gigi dengan air dari irrigator bermagnet boleh mengurangkan pembentukan kalkulus dengan lebih 60 peratus dan meningkatkan kesihatan gusi keseluruhan.

Rawatan Air Magnetic

Air kadang-kadang lembut menggunakan rawatan air magnet. Ia adalah teori bahawa, seperti air melalui medan magnet, ion hidrogen dan mineral terlarut di dalam air menjadi dikenakan. Pertuduhan menyebabkan pengasingan mineral dari air, melembutkan dan meningkatkan ia.

Rawatan air magnet menggunakan satu siri medan magnet yang kuat dalam konfigurasi komputer yang direka, yang menyebabkan pengujaan elektron berlaku di dalam air. Ini menyebabkan kristal kalsium untuk mendakan dalam berketumpatan rendah bentuk "salji-suka", yang tidak seperti bentuk "batu kapur seperti" keras yang biasanya dilihat dalam paip dan permukaan lain.

Seperti air melalui medan magnet, ia dikenakan. Caj ini menyebabkan kalsium yang boleh disimpan dalam penyelesaian dan bukan penyaduran pada permukaan. Bau dan rasa sulfur dikurangkan dalam rawatan air yang paling magnet dan tiada apa yang diambil atau ditambah kepada air semasa proses tersebut. Rawatan ini meningkatkan keberkesanan dan operasi pelembut air yang paling dan juga menghapuskan penumpukan skala, yang adalah satu masalah yang kritikal di rumah-rumah dan industri hari ini.

Kesimpulan:

Kajian dan penggunaan air magnet dalam rawatan penyakit kronik masih dalam infancy.Magnetism yang digunakan secara meluas dalam diagnostik perubatan, termasuk Magnetic Resonance peranti Mengimbas untuk mengesan pelbagai disfungsi organ dalaman, termasuk kanser.

Air bermagnet meningkatkan kealkalian air. PH alkali mengimbangkan rupa bumi biologi badan kita bermandikan persekitaran asid pro-kanser daripada diet daging sehari moden berat dan pencemaran. Air bermagnet juga membawa kepada pengurangan dalam saiz gugusan molekul air, yang membawa kepada penyerapan air yang lebih baik ke dalam sel.

Amaran: yang menggunakan perentak jantung, defibrillator, pam insulin diimplan atau peranti elektro-perubatan lain perlu menyimpan produk magnet sekurang-kurangnya lapan belas inci dari peranti. Gunakan juga patut digantung semasa mengandung. Simpan magnet dari cakera komputer, audio / pita video dan kad kredit. Kami tidak membuat atau membayangkan sebarang tuntutan perubatan untuk mana-mana produk yang kami pasarkan. Produk ini tidak adalah alat perubatan dan tidak boleh dipercayai untuk membekalkan faedah perubatan dan bukan pengganti untuk rawatan perubatan yang betul.

Penafian Perubatan: Bio magnet merupakan satu perkembangan baru-baru ini di pasaran kesihatan alternatif di Amerika Utara, dan dengan itu kebanyakan kajian yang boleh menjadi asas untuk kesimpulan adalah kajian tidak double-blind terkawal, tetapi sebaliknya pemerhatian anekdot manfaat. Oleh itu, tuntutan perubatan tidak boleh menegaskan sehingga lebih banyak kajian intensif selesai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar