Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Home Untuk berpeluh Palms - Mudah Dan Mudah Menyembuhkan Asli

Pemulihan Home Untuk berpeluh Palms - Mudah Dan Mudah Menyembuhkan Asli

Tapak tangan berpeluh juga dikenali sebagai Palmer Hiperhidrosis adalah suatu keadaan yang disebabkan oleh sistem saraf yang terlalu aktif yang khusus kepada kelenjar peluh di tapak tangan. Penyakit ini boleh genetik atau mungkin disebabkan oleh faktor-faktor tertentu yang lain seperti kecederaan pada dada atau kejutan elektrik. Ia boleh menyebabkan rasa tidak selesa dan malu untuk orang yang mengalami daripadanya. Terdapat beberapa rawatan rumah untuk tapak tangan berpeluh yang berkesan dan mudah untuk diikuti.

Salah satu rawatan rumah paling mudah untuk tapak tangan berpeluh adalah untuk memohon bedak bayi pada tangan. Ia akan menghalang berpeluh. Penggunaan antiperspirants seperti aluminium klorohidrat di tapak tangan akan menghalang peluh dan berkesan dalam pengeringan peluh. Cuba untuk bertenang dan mengawal tahap kebimbangan dan tekanan anda, ini juga akan membantu untuk mengurangkan berpeluh.

Beg teh adalah salah satu rawatan rumah yang paling biasa untuk tapak tangan berpeluh. Anda boleh sama ada memegang beg teh di tapak tangan atau menggunakan beg teh penyelesaian pada tapak tangan untuk mengurangkan berpeluh. Atau anda boleh mendidih lima beg teh dan rendam tangan dalam penyelesaian itu selepas ia sejuk. Penyelesaian ini adalah salah satu antiperspirant semula jadi terbaik.

Schisandra adalah herba Cina yang pada asasnya digunakan untuk merawat cirit-birit tetapi juga boleh digunakan untuk merawat tapak tangan berpeluh. Makan banyak cecair dan menjaga tubuh anda terhidrat kerana anda kehilangan banyak cecair melalui peluh. Cuba minum jus tomato setiap hari kerana ia akan menjaga tubuh anda sejuk.

Anda juga boleh cuba mengambil makanan tambahan zink dalam kuantiti yang kecil untuk mengurangkan berpeluh tapak tangan anda. Salah satu rawatan rumah berkesan adalah dengan minum teh sage yang kaya dengan tannin. Tanin adalah zat semula jadi. Alkohol apabila digunakan dalam perkadaran yang betul membantu dalam menyerap kelembapan dan merupakan salah satu rawatan rumah berkesan untuk tapak tangan berpeluh.

Merendam tangan dalam mangkuk yang mengandungi penyelesaian baking soda (1-2 cawan) dan air selama dua puluh hingga tiga puluh minit setiap hari akan membuktikan bermanfaat. Mandi dalam epal sider cuka untuk tidak lebih daripada lima minit juga berkesan dalam merawat masalah tapak tangan berpeluh. Makan makanan yang sihat dan mengelakkan penggunaan yang berlebihan iodin, bawang, makanan berminyak, brokoli dan asparagus. Menggunakan beg Gala juga boleh membuktikan bermanfaat untuk tapak tangan berpeluh. Semua yang anda perlu lakukan adalah membeli beg Gala dari kedai sukan dan letakkan ia di dalam poket kanan anda. Jadi setiap kali anda perlu untuk berjabat tangan dengan seseorang hanya merebut beg Gala di dalam poket anda. Ia akan menyerap kelembapan yang berlebihan.

Milk thistle pada dasarnya adalah herba semulajadi yang membantu dalam menyejukkan hati dan detoksifikasi ia. Menggunakan herba ini sebagai makanan tambahan boleh membantu dalam mengawal berpeluh berlebihan. Hazel ahli sihir adalah salah satu remedi rumah yang terbaik. Hanya mengambil bola kapas direndam dengan ekstrak witch hazel dan memohon pada tapak tangan anda. Cuba prosedur ini tiga kali setiap minggu dan melihat keputusan. Ini adalah beberapa rawatan rumah asas untuk tapak tangan berpeluh yang boleh cuba di rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar