Minggu, 08 November 2015

Moment Penyerahan

Moment Penyerahan

Baru-baru ini saya menghadiri satu Yoga Hot Tradisional atau Bikram Yoga Class. Kelas ini terdiri daripada 26 postur tradisional, 2 latihan pernafasan dan di antara, banyak kecil ini Shavasana. A Shavasana adalah postur berehat indah yang menawarkan kita masa untuk melihat ke dalam dan benar-benar mengalami apa yang berlaku di kedua-dua minda dan badan kita. Di dalam kelas Bikram seperti yang kita bekerja melalui pelbagai gerakan yang kuat di dalam bilik yang disimpan pada kira-kira 105 F, kita akan berhenti untuk mengambil Shavasana mini kami, dengan niat untuk mencari tempat berehat di suatu ketika itu segera diteruskan dengan kerja.

Tujuan ini sedikit ini Shavasana bukan sahaja untuk berehat badan kita tetapi untuk melatih minda kita untuk menyerahkan diri untuk menenangkan di sebahagian besar huru-hara detik-detik dalam kehidupan kita. Itulah barangan yang kuat !! Jadi bagaimana kita membawa fikiran kita untuk berehat semasa tempoh tekanan dan huru-hara dalam kehidupan kita? Saya tidak tahu tentang anda, tetapi saya tidak boleh mematikan otak saya dan semua kerja yang sibuk, dan saya tidak percaya bahawa terdapat banyak gunanya mencuba. Untuk fikiran kita untuk benar-benar mencari berehat ia bukan tentang mematikan fikiran kita, ia kira-kira tidak bertindak balas kepada pemikiran yang timbul.

Apabila kita berada di kedalaman masa yang mencabar dalam hidup kita, kita cenderung untuk membiarkan fikiran kita sentiasa berlegar di masa depan dan terlepas semua yang terjadi di masa kini. Kami cuba untuk mendedahkan setiap kemungkinan sebelum apa-apa sebenarnya berlaku. Kami cuba untuk mencari jawapan kepada soalan-soalan yang masih belum ditanya dan sebab yang kita lakukan ini adalah kerana kita menipu diri kita untuk mempercayai bahawa kita mempunyai kawalan ke atas setiap aspek kehidupan kita, baik kita tidak ........

Apa yang melegakan. Jika kita mempunyai kawalan ke atas setiap aspek kehidupan kita, ia bermakna kita bertanggungjawab untuk setiap orang dan keadaan yang kita pernah dihadapi dan kita tahu bahawa adalah semata-mata tidak kes itu. Satu-satunya kawalan kita ada adalah atas tindakan dan reaksi kita sendiri. Kita boleh dan perlu sentiasa menjadi orang yang terbaik yang kita mampu dalam keadaan tertentu dan kemudian menyerahkan kepada hasilnya. Saat penyerahan adalah di mana keamanan yang terdapat dalam badan, minda dan semangat.

Dalam pengalaman saya sendiri, saya telah mendapati bahawa kesakitan yang saya telah merasakan dalam hidup biasanya disebabkan oleh penahanan saya kepada idea, keputusan atau persepsi bagaimana keadaan yang sepatutnya mula terserlah. Apabila saya merenung kembali masa-masa dalam hidup saya, saya kini dapat melihat bagaimana perkara yang sebenarnya tidak berubah adalah lebih baik daripada apa yang saya telah merancang, tetapi ketika melalui masa-masa dan melihat rancangan saya sedang memerah ke dalam tandas saya benar-benar sakit tekanan. Pada masa-masa saya akan berfikir sentiasa tentang apa IFS dan maybes, keberanian saya akan melahirkan dengan kebimbangan dan tidur telah tempat untuk dijumpai. Semua kerana saya fikir saya adalah dalam kawalan hasil yang saya begitu melekat, dan yang membawa saya kepada penghinaan akhir untuk berehat, Ego.

Ego kami adalah satu perkara yang menakjubkan. Pemahaman saya ego perkataan adalah bahawa ia adalah bagaimana kita rasa kita dianggap oleh orang-orang di sekeliling kita. Ia membolehkan kebanyakan kita untuk bertindak balas kepada situasi mengecewakan dengan cara yang diterima oleh masyarakat, bagi sesetengah ia mewujudkan satu hujah yang meyakinkan bahawa mereka tidak layak ada kebaikan atau kegembiraan dalam kehidupan ini, dan untuk orang lain ia mewujudkan kepercayaan bahawa mereka berhak mendapat apa yang mereka mahu apabila mereka mahu dan mereka secara dalaman mempunyai kuasa untuk mendapatkannya. Satu-satunya kuasa yang kita ada adalah di masa kami untuk seketika, hari untuk tindakan hari dan tindak balas. Gambaran besar sedang dicat dengan berus orang lain dan apabila saya berhenti untuk berfikir tentang itu, saya bersyukur. Pemegang berus mempunyai lebih banyak imaginasi daripada saya, (saya lebih cat oleh jenis nombor gal a).

Pada akhir hari, untuk minda dan badan kita untuk mencari yang lain benar ia memerlukan kita untuk melepaskan kawalan kami dilihat dan lampiran, untuk membuang ego kita daripada persamaan dan mencari iman. Iman kepada tindakan kita sendiri, dalam sokongan daripada orang-orang yang mengasihi kita dan alam semesta yang mengelilingi kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar