Minggu, 08 November 2015

Madu Versus Stevia

Madu Versus Stevia

Tulen, madu mentah semulajadi adalah cara setiap jenis madu bermula. Ia adalah madu yang terbaik untuk makan atau minum untuk tujuan pemakanan, walaupun ia boleh menukar penampilan apabila ia telah dikeluarkan dari bingkainya.

Betul madu mentah tidak diganggu sama sekali dan ini adalah bagaimana setiap jenis madu bermula. Tidak ada nilai pemakanan kepada Stevia, ini hanyalah bahan kimia yang perlu dielakkan!

Membeli madu mentah dari penjaga lebah tempatan tidak selalu mungkin; bagaimanapun terdapat banyak pasaran petani tempatan bahawa ia boleh dibeli daripada.

Malah yang tidak selalu mungkin, jadi hanya bagaimana anda mendapat Peganglah ia dan mana yang anda perlu memilih jika membeli dari kedai atau kedai? Mereka boleh kelihatan sangat berbeza dalam penampilan.

Ada kalanya ia mungkin telah tegang oleh lebah-penjaga untuk membuang mana-mana zarah debunga atau Propolis untuk membuat ia kelihatan lebih jelas. Walau bagaimanapun, madu mentah benar mungkin mengandungi bahan-bahan yang bermanfaat dan ini adalah cara yang terbaik untuk membeli dan makan. Jangan biarkan ini meletakkan anda di luar jika anda melihat sedimen di dalam balang, lebih baik mencari lebah penjaga tempatan secepat yang anda boleh jika boleh.

Apabila madu mentah telah dikeluarkan dari bingkai sarang lebah ia agak mungkin berubah dalam penampilan. Apa yang pernah cecair berair emas sering berubah menjadi sesuatu yang kelihatan mendung dan pada masa yang agak keras, tidak berair atau emas pada semua!

Terdapat pengecualian, lebih tinggi kandungan fruktosa yang semakin besar kemungkinan ia akan kekal berair dalam penampilan. Tetapi ini tidak semestinya yang terbaik. Mari kita lihat pada jenis madu mentah supaya anda akan mempunyai pemahaman yang lebih baik daripada mereka.

Sesetengah jenis madu akan menjadi kenyataan mengambil kesan gula hampir lembap. Ini adalah apa yang perlu dibimbangkan itu hanya bererti ia mempunyai nisbah glukosa yang lebih tinggi untuk fruktosa. Ia mungkin jenis terbaik madu untuk merebak.

Lain dilabel sebagai disebat atau creamed; ini sering dilakukan dengan sengaja oleh beberapa pengeluar madu. A madu terhablur kecil akan ditambah kepada runnier satu dan hanya disebat bersama-sama. Ramai orang lebih suka tekstur jenis madu.

Mono-bunga, pelbagai Tunggal atau Artisanal adalah nama-nama yang diberikan kepada jenis madu mentah yang diperbuat daripada kebanyakannya satu sumber madu. Sejenis jarang madu dan jenis yang paling sering dihasilkan dari sumber madu lebih daripada 51%.

Multi-bunga adalah jenis madu anda lebih cenderung untuk melihat kepada orang-orang rak kedai. Ini juga akan dikenali sebagai jenis bunga liar madu kerana lebah madu akan mengumpul madu dari pelbagai jenis tumbuhan dan bunga yang berbeza. Berhati-hati walaupun, mencari label yang menyatakan ia adalah 100% madu tulen.

Paling menghairankan madu tidak selalunya manis untuk rasa! Terdapat jenis madu banyak dan ya, kebanyakan mereka adalah manis. Walau bagaimanapun contoh utama satu madu pelbagai yang tidak, adalah salah satu yang mendustakan nama sendiri!

Strawberry Tree Madu, kini anda akan berfikir bahawa berdasarkan namanya, ini akan rasa strawberi masak manis. Anda akan menjadi salah; pelbagai madu ini mentah dibuat daripada madu bunga yang menanggung lebih daripada persamaan yang lulus dengan strawberi tetapi sebenarnya rasa agak pahit dan berasap!

Mana-mana jenis madu mentah anda pilih pastikan anda memilih kualiti yang baik satu dan makan atau minum setiap hari untuk menikmati dan mendapat manfaat daripada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar