Minggu, 08 November 2015

Cara Mengurangkan Keradangan kronik dalam Badan Anda

Cara Mengurangkan Keradangan kronik dalam Badan Anda

Arthritis, Radang kandung lendir, Tendonitis, Plantar Fasciitis, Colitis, Dermatitis, Pankreatitis, Apendisitis, Sinusitis - apa yang semua syarat-syarat ini mempunyai persamaan? Kerana mereka berakhir dengan akhiran "itis" mereka semua tanda keradangan pada sistem anda. Kadang-kadang keradangan hanya tanda atau berlebihan atau haus dan lusuh, tetapi kadang-kadang sesuatu dalam sistem imun telah pergi serba salah memprovokasi isu-isu radang meluas dan pelbagai dan kadang-kadang sangat melemahkan. Oleh itu, mari kita lihat pada faktor-faktor yang mempengaruhi keradangan dan sama ada melepaskan atau menyimpan sistem imun di landasan yang betul.

Alahan makanan - numero uno dalam senarai saya jika seseorang itu menunjukkan tanda-tanda satu keadaan keradangan adalah untuk menilai dan mengeluarkan alahan makanan dari diet mereka. Hampir semua orang mempunyai alahan makanan - dalam ujian lebih 500 pesakit di 3 tetapi mempunyai alahan makanan. Kebanyakan orang tidak tahu yang mereka lakukan kerana gejala-gejala alahan makanan boleh ditangguhkan dan halus, tidak setiap alahan makanan seperti dramatik atau mengancam nyawa sebagai alahan kekacang. Alahan yang diselesaikan oleh antibodi IgG boleh menyebabkan gejala luas dan pelbagai seperti sembelit, cirit-birit, kembung, gas, kesesakan resdung, sakit sendi, sakit kepala, keletihan, ruam kulit, eczema, psoriasis, jerawat, bersin, hidung berair, mata berair, dan mulut gatal / hidung / telinga. Makan sesuatu yang anda alah kepada strain sistem imun anda dan menimbulkan keradangan yang berlebihan.

Saluran pencernaan - pertumbuhan bakteria yang tidak sihat atau yis dalam saluran pencernaan boleh membuat saluran yang rosak / radang pencernaan. Ini pula bermakna sistem imun tidak berfungsi dengan betul sejak 70-80% daripada sistem imun anda terletak di sekitar saluran pencernaan anda. Ini persekitaran yang tidak sihat dan kurang kemungkinan bakteria baik, yang disebut bakteria probiotik, boleh mewujudkan ketidakseimbangan dalam sistem imun, memprovokasi keradangan lanjut. Ia juga menyebabkan usus menjadi lebih bocor, membenarkan kemasukan makanan kurang pencernaan ke dalam badan di mana sistem imun dapat menghadapi ia, menjana lebih banyak alahan makanan dan keradangan.

Keletihan adrenal atau keletihan adrenal - adrenal adalah kelenjar tekanan anda. Mereka membantu menangani badan anda dengan tekanan bersama-sama dengan banyak fungsi lain termasuk: mengawal tekanan darah, mengawal gula dalam darah, membantu dengan keseimbangan hormon, memberikan anda tenaga, memandu dan motivasi, mereka juga adalah sumber badan anda kortikosteroid. Kortikosteroid adalah kuat anti-inflamasi. Mereka kadang-kadang diberikan sebagai ubat untuk menangani keadaan radang dalam bentuk prednisone atau puffers kortikosteroid atau semburan hidung. Menyokong kelenjar adrenal anda boleh membaiki keupayaan badan untuk mengeluarkan kortikosteroid itu sendiri, mengurangkan keperluan untuk pengambilan luaran.

Kekurangan vitamin C dan vitamin B6 - kedua-duanya adalah semulajadi anti-histamin. Jika mereka habis anda akan lebih terdedah kepada alahan dan keradangan yang berkaitan dengannya.

Kekurangan Omega 3 asid lemak - diet kami cenderung untuk menjadi berat dalam Omega 6 asid lemak dan berkadar menyala dalam Omega 3 ini. Cara yang paling berkesan untuk mendapatkan Omega 3 adalah daripada minyak ikan, sama ada melalui memakan ikan 2-3 kali seminggu atau dengan menambahkan dengan minyak ikan.

Obesiti - Selain daripada fakta bahawa berat badan berlebihan meletakkan satu tekanan tambahan pada sendi, tendon dan ligamen yang boleh mencetuskan radang sendi, tendon atau ligamen, obesiti sendiri menyebabkan kronik, keradangan sistemik. Keradangan ini telah dikaitkan dengan pembangunan rintangan insulin dan diabetes jenis II.
Sekarang anda boleh menyekat keradangan menggunakan ubat-ubatan anti-radang seperti NSAID atau prednisone, tetapi ini sering disertai dengan risiko-risiko penting dan kesan sampingan seperti pendarahan ulser perut, peningkatan risiko serangan jantung atau strok dan osteoporosis. Mereka juga tidak menangani penyebab keradangan. Penetapan penyebab membantu melegakan gejala secara lebih kekal, tanpa kesan sampingan dan membolehkan badan anda untuk sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar